1. Controle bij ontvangst
Bij levering van uw bestelling verzoeken wij u om binnen 2 kalenderdagen te controleren of de geleverde goederen in overeenstemming zijn met uw bestelling. Eventuele zichtbare gebreken of tekorten dient u binnen deze termijn schriftelijk aan ons te melden via e-mail of post. Onze contactgegevens vindt u onder het kopje Contact.
Indien blijkt dat het product onvolledig is geleverd of gebreken vertoont die onder de fabrieksgarantie vallen, behoudt De Ossebosse zich het recht voor om, na retourontvangst, het betreffende product kosteloos te vervangen of de betaalde factuurwaarde aan u terug te storten.
Let op: verborgen gebreken kunnen ook na deze termijn worden gemeld, mits dit binnen een redelijke termijn na ontdekking gebeurt.
2. Herroepingsrecht (alleen bij online aankopen)
Bij aankopen via onze webshop heeft u, conform de wet Koop op Afstand, recht op een herroepingstermijn van 14 dagen, ingaande op de dag na ontvangst van het product. Binnen deze periode kunt u de overeenkomst zonder opgave van reden ontbinden, mits:
- het artikel ongebruikt en onbeschadigd is;
- het artikel zich in de originele, onbeschadigde verpakking bevindt;
- het artikel geen maatwerk of speciaal voor u besteld product betreft.
Bij herroeping zijn de kosten voor retourzending voor rekening van de koper. Indien u de volledige bestelling retourneert, vergoeden wij ook de eerder betaalde verzendkosten voor de heenzending. Bij gedeeltelijke retourzending vervallen deze verzendkosten.
3. Retourprocedure (ook mogelijk in de winkel)
Voordat u een product retourneert of wenst te ruilen, dient u dit altijd vooraf aan te melden via e-mail. Vermeld in uw bericht:
- het factuurnummer;
- uw bankrekeningnummer (voor terugbetaling);
- indien van toepassing: de reden van retour.
U kunt uw retourzending:
- per post opsturen (zorg voor voldoende frankering en stevige verpakking), of
- kosteloos retourneren in onze winkel. Neem in dat geval altijd een kopie van de factuur mee.
Retourzendingen die niet vooraf zijn aangemeld, worden niet in behandeling genomen.
4. Uitsluitingen voor retour en ruiling
Retourneren of ruilen is niet mogelijk in de volgende gevallen:
- u heeft zelf geprobeerd een defect te herstellen;
- de originele verpakking ontbreekt of is ernstig beschadigd;
- de retourzending is niet vooraf via e-mail aangemeld;
- het artikel is afgeprijsd vanwege een vooraf gecommuniceerd gebrek;
- het betreft een artikel dat volgens uw specificaties is vervaardigd (bijv. handgemaakt of gepersonaliseerd), tenzij De Ossebosse aantoonbaar is afgeweken van de overeengekomen specificaties.
5. Terugbetaling
Na correcte ontvangst van de geretourneerde artikelen, of zodra u aantoont dat u de retourzending heeft verzonden, betalen wij het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen aan u terug. De terugbetaling geschiedt via bankoverschrijving.
Let op:
- Retourzendingen die niet voldoende zijn gefrankeerd, ondeugdelijk zijn verpakt of beschadigd bij ons aankomen, kunnen niet (volledig) worden gecrediteerd. Eventuele schade- of administratiekosten worden in dat geval op het terug te storten bedrag in mindering gebracht.
- Alleen bij volledige retournering van de bestelling worden de oorspronkelijke verzendkosten vergoed.